Ayanorosa Blog

スペイン語&「アモールとあや」イラスト

MENU

Amor and Aya#007 彼はメキシコ人

スポンサーリンク

【アモールとあや Amor and Aya】

007 彼はメキシコ人 -He is Mexican.

amorandaya007

Next (第8話)!

aluaya.com

 

Previous (第6話)!

aluaya.com

Episode 1 (初回)!

aluaya.com

あとがき(Afterword)

↓海外フォロワー様のために英文を付けております!
I wrote in Japanese for the first half and in English for the second half.

 

いつもご覧くださりありがとうございます!

今回は、実際にあったスペイン語エピソードでした。

職場で、アルさんが他のメキシコ人とスペイン語で話していることろを 私と日本人同僚が見ながらこの発言。

「ラーメンさん(アルさん)ってスペイン語上手ですねー。」

…当たり前ですよね!

だってアルさんメキシコ人ですから!

アルさんは当時、完璧ではないものの日本語で話しかけてくれていたので、スペイン語が彼の母国語だということを忘れていました。

私たち日本人は三人揃って勘違いしちゃったんです(笑)

あの勘違いした瞬間と「いやいや、スペイン語上手なのは当たり前じゃん!」と三人でツッコミを入れた瞬間は今でも覚えています。あのタイミング、絶妙だったなぁ…w

 

なぜ当時のニックネームがラーメンさんだったかは第6話に描いてあります (^^)

 

次回8話は、アルさんと私が仲良くなったきっかけの「恋バナ」です。

次回もどうぞお楽しみに!

 

Hello.

Thank you very much for reading my essay-manga "Amor and Aya"!

Episode 8 was about his Spanish. It was a funny memory.

At our office, when Alu-san was talking with a another Mexican, Japanese staff and I said "Ramen-san (Alu-san) 's Spanish skill is great"

Of course he is good at Spanish speaking, because he is MEXICAN!!

Normally Alu-san have tried to talk with Japanese workers in Japanese or English, so we forgot that he's mother language is Spanish.. !

 

I drew why we call him "Ramen-san" at that time on Episode 6. 

I would be happy if you enjoy reading Episode 6 and next, 8!

 

Thank you very much.

See you again soon!