Ayanorosa Blog

スペイン語&「アモールとあや」イラスト

MENU

Amor and Aya#006 彼のニックネーム

スポンサーリンク

 【アモールとあや Amor and Aya】

 006 彼のニックネーム -Nickname for him

NicknameforAlu

rediotaiso

imindhim

heateramen

Hewasenjoying

ThenWecallhimRamensan

bonus

newtruth

Next (第7話)!

aluaya.com

 

Previous (第5話)!

aluaya.com

 

Episode 1 (初回)!

aluaya.com

 

あとがき(Afterword)

↓海外フォロワー様のために英文を付けております!
I wrote in Japanese for the first half and in English for the second half.

これまで出会いエピソードとして、出会ったきっかけや初めての会話を描きましたが、今回はほのぼのエピソードです (^^)

 

職場で就業中以外、例えばランチタイムやフロントでばったり会ったときに、アルさんのことを「ラーメンさん」と呼んでいました。

 

私だけでなく、他の先輩や同僚も(笑)

 

通常は他の来日中の人たちとは職場で慣れ親しんで話すことは少なかったのですが、アルさんは日本人スタッフと、よく挨拶をしたり軽く会話をしていました。だからこそ「ラーメンさん」が浸透したのかもしれません。

 

このニックネームって人によっては嫌かもしれませんよね。でもアルさんは喜んでいました!

たった一度オフィスの食堂で食べたラーメンからそうなるなんてね (^^)

 

次回第7話は、アルさんの話す言語についてです。

ぜひご覧ください!

 

Hello! Thank you very much for reading.

Since Alu-san are ramen at the office's restaurant, we called him "Ramen-san".

It was good that he liked that nickname, but I didn't know he ate ramen at the office only once!

That's our funny memory (^^)

 

Next episode (#007) will be about his language.

I would be happy if you read it!

 

Thank you again, see you again soon!